Stå, Gå och Spring

Att börja springa med skor som kallas barfotaskor kräver en ny teknik jämfört med när man springer med "vanliga" joggingskor. Men också en större medvetenhet om din balans och hållning.
 
Den stora skillnaden är att man inte kan sätta i hälen först, eftersom det inte är någon dämpning i sulan på ett par barfotaskor.
(Om du provar att springa helt barfota ett par steg på asfalt så förstår du varför!)
 
I min kurs om barfotalöpning kommer du inte enbart att fokusera på att springa, du kommer att få reflektera och känna in både ditt stående och din gång för att kunna springa. Därför läggs tonvikten på att hitta ett sätt för dig att öka rörligheten, få ett flyt i rörelsen och en förståelse för hur du själv kan hitta en naturlig springstil!

Kurs omfattar 3 ggr x 90 min, lite längre tillfällen för att hinna ut i naturen också!

Var beredd på att ta av dig till barfota eller ha gärna tåstrumpor inomhus. Utomhus kan du ha barfotaskor eller vara barfota! Äger du inga barfotaskor, ta med dina vanliga joggingskor så länge, så kan jag hjälpa dig med råd om du vill köpa!

Planerade kurser:
3 lördagar kl. 11:15- 12:45 start 15/9
Investering 850 kr